جراحی زیبایی بینی یا همان رینوپلاستی از شایع ترین و پرطرفدار ترین عمل های زیبایی در دنیا و ایران می باشد. این نوع جراحی بینی امروزه به صورت مداوم صورت می پذیرد و متقاضیان بسیار زیادی دارد. در طی این عمل بهترین جراح بینی اردبیل تغییراتی در شکل ، اندازه بینی ایجاد خواهد کرد. به طور حتم این تغییرات در جهت بهبود وضعیت تنفسی و زیبایی انجام می شود. برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای این مقاله از دکتر سونیا صادق ، متخصص گوش ، حلق و بینی اردبیل ، همراه باشید.

 

روش انجام جراحی زیبایی بینی

افراد به دلایل مختلف به سراغ انجام این جراحی می روند. بعضی از افراد از اندازه بینی، کج بودن، افتاده بودن نوک بینی خود ناراضی هستند و شکایت دارند، به همین خاطر به دنبال آن هستند که با استفاده از این روش بینی خود را زیبا تر کنند. در واقع می توان گفت عمل زیبایی بینی می تواند در از بین بردن عیوب و نواقص بینی بسیار تاثیر گذار باشد. جراحي زيبايي بيني باید توسط یک جراح پلاستیک متبحر یا متخصص گوش و حلق و بینی صورت پذیرد. این جراحی از آن دسته عمل هایی است که با بیهوشی انجام می شود. جراحی زیبایی بینی به دو روش باز و بسته انجام می شود، که در ادامه آن ها را به طور مختصر بیان کرده ایم، در صورت نیاز نیز به اطلاعات بیشتر می توانید به مقاله های تهیه شده با این عناوین مراجعه فرمایید. دکتر سونیا صادق با تکیه بر دانش و مهارت خود می تواند فرم بسیار زیبایی را برای بینی شما عزیزان به ارمغان بیاورد.

  • روش بسته

در این روش بر روی پوست هیچ گونه برشی ایجاد نخواهد شد و جراح تنها با استفاده از ابزار مخصوص بینی را به سمت بالا می کشد و بر روی بینی تغییرات مورد نیاز را اعمال می کند. این روش به دلیل کمتر بودن میزان دید پزشک اصلاحات بسیار کمی ایجاد می شود، از همین رو برای دماغ هایی که دارای پیچیدگی کمتر هستند بسیار مناسب می باشد. دوره نقاهت در این جراحی زیبایی بینی با این روش بسیار کم تر می باشد.

 

جراحی زیبایی بینی

 

  • روش باز

در عمل بینی باز پزشک ابتدا بر روی قسمت کلوملا بینی چندین برش برای جدا سازی پوست از استخوان بینی ایجاد خواهد کرد. پس از آن پوست را با استفاده از ابزار های مخصوص به سمت بالا می کشد. در این روش به دلیل در دسترس بودن استخوان و غضروف بینی جراح دید بهتری داشته و می تواند اصلاحات بیشتری را حین عمل زیبایی بینی بر روی عضو ایجاد نماید.

انتخاب روش جراحی بر اساس نظر و صلاحدید پزشک و شرایط مراجعه کننده تعیین خواهد شد، به همین خاطر توصیه می شود بر روی یک روش جراحی اصرار و پافشاری نکنید.

 

جراحی زیبایی بینی

 

اهداف جراحی زیبایی بینی

عمل بینی بسته به تغییر شکل، اندازه و ظاهر کلی بینی برای هر شخص نتیجه منحصر به فردی به همراه دارد. مهم ترین علتی که اشخاص به این پروسه روی می اورند عدم رضایت از فرم بینی شان می باشد که از دلایل زیر ناشی می شود :

  • استخوان بینی آن ها پهن است و نیاز به باریک شدن دارد.
  • سوراخ بینی مراجعه کنندگان نامتقارن، کوچک با بزرگ است.
  • در تیغه بینی خود انحراف دارند که ظاهری کج برای بینی ایجاد کرده است.
  • بدفرمی نوک بینی که یا کج است و یا گوشتی است.
  • زاویه بین بینی و لب بالایی آن ها کم است که نیاز به تنظیم دارد.
  • در اغلب موارد، برش های اعمالی برای اصلاح فرم بینی در داخل بینی پنهان شود و یا اینکه به صورت غیر قابل تشخیص در ناحیه کلوملا اعمال می شود. هدف کلی پزشک بهبود ظاهر و حفظ یک ظاهر نچرال (جراحی بینی به فرم طبیعی) در کنار حفظ عملکرد بینی است.

انتخاب دکتر در جراحی زیبایی بینی

یکی از مهم ترین دغدغه هایی که اغلب مراجعه کنندگان عمل بینی با آن دست و پنجه نرم می کنند پیدا کردن بهترین جراح بینی اردیبل است. فاکتورهای متعددی وجود دارد که از مهم ترین آنها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. تخصص، فردی که شما به عنوان جراح زیبایی بینی انتخاب می کنید می بایست دارای بورد تخصصی باشدو اغلب جراحان پلاستیک یا متخصصان گوش، حلق و بینی به انجام رینوپلاستی روی می اورند.
  2. تجربه؛ پزشک منتخب می بایست دارای تجربه کافی باشد. شما می بایست از رضایت سایر مراجعه کنندگان اطمینان حاصل کنید. بای آگاهی از این موضع می توانید در اینترنت سرچ کنید و یا اینکه با حضور در مطب به طور مستقیم شاهد نتایج باشید.

دوره نقاهت جراحی زیبایی بینی در اردبیل

به طور معمول در صورتی که افراد پس از انجام جراحی تمامی نکات مراقبتی بعد از عمل بینی و دستورالعمل های گفته شده توسط پزشک را انجام دهد می توان گفت دوره نقاهت این عمل 3 تا 5 روز می باشد. پس از جراحی بر روی بینی و صورت خود شاهد تورم و کبودی خواهید بود، پس هرگز نگران نشوید چرا که این موضوع کاملا طبیعی بوده و برای تمامی زیباجویانی که این عمل زیبایی بینی را انجام داده اند اتفاق می افتد.

مزایا جراحی زیبایی بینی

  • تعادل

گاهی اوقات بینی بر روی صورت افراد دارای انحراف می باشد. شکل ظاهری خاص و منحصر به فرد بینی می تواند باعث ایجاد عدم تعادل بین بینی و صورت شود. افرادی مانند اوون ویلسون، بیل کلینتون، و یا باربارا استرئیس می تواند به دلیل فرم بینی اش معرف شوند، به همین خاطر هیچ گاه در مورد اعمال تغییر بر روی فرم بینی خود فکر نمی کنند، زیرا مشخصه های بینی آن ها ویژگی است که به خاطر آن در میان عموم شناخته شده اند. با این وجود می توان گفت با انجام عمل هاي زيبايي بيني می توان میان عضو و صورت تعادل ایجاد نمود و زیبایی چهره را افزایش داد.

 

 

  • بهبود جریان تنفسی

در برخی از افراد به دلیل وجود انحراف شدید یا شکستگی بینی ممکن است مجرای تنفسی مسدود شده و باعث ایجاد مشکل تنفسی برای افراد شود. مخروط های وارونه پایین تر نیز دارای ساختار های پیچیده تری در داخل بینی هستند که می تواند منجر به بسته شدن مجرای تنفسی شود. جراحی زیبایی بینی می تواند با هدف کوچک کردن این مخروط ها و بهبود جریان هوا صورت پذیرد. در این نوع جراحی علاوه بر زیبایی فرم بینی، مجاری تنفسی نیز اصلاح خواهد شد.

  • افزایش اعتماد به نفس

در برخی از موارد که متقاضیان از مشکلات روانی مانند خود زشت پنداری رنج می برند ایجاد تغییرات مثبت در ظاهر پس از عمل زیبایی بینی ، می تواند به افزایش اعتماد به نفس افراد کمک کند.

کاندیدای مناسب برای جراحی زیبایی بینی در اردبیل

معمولا افراد متقاضی این نوع جراحی با پزشک خود قبل از جراحی بینی در اردبیل ، چندین جلسه مشاوره ای خواهند داشت. از همین رو مشکلات که در طی عمل به وجود خواهد آمد یا احتمال عدم کسب نتیجه ایده آل مورد بررسی قرار می گیرد و در تمامی موارد لازم با متقاضیان این نوع جراحی صحبت خواهد شد. به طور کلی می توان گفت افرادی که با ظاهر بینی خود مشکل دارند می توانند از این روش بهره مند شوند. البته لازم به ذکر است که عمل زیبایی بینی در سنین پایین انجام نمی شود، چرا که بینی باید به طور کامل رشد کرده باشد. به همین علت بهترین سن برای رینوپلاستی در خانم های متقاضی این جراحی بالای 16 سال و آقایان بالاتر از 18 سال باشد. چرا که اگر فرد بینی خود را در سنین پایین تر عمل کند، بینی باز نیز رشد خواهد کرد؛ که در این صورت تغییرات اعمال شده دستخوش تغییر قرار خواهند گرفت.

 

هزینه جراحی زیبایی بینی در اردبیل

این نوع جراحی دارای تنوع زیادی در هزینه است. هر پزشک برای خود تعرفه ای خاص دارد که ممکن است این هزینه در مطب ها و کلینیک های پزشکی دیگر متفاوت باشد. از این رو نمی توان قیمت واحدی را برای آن در نظر گرفت. به طور کلی می توان گفت هزینه این نوع جراحی به میزان مهارت، تجربه پزشک، خدمات ارائه شده بیمارستان، کادر درمان، میزان پیچیدگی عمل و موارد این چنینی بستگی دارد. متقاضیان این نوع جراحی می توانند هم برای اطلاع از هزینه ها و هم دریافت مشاوره از پزشک به صورت حضوری به مطب ایشان مراجعه فرمایند.

عوارض بعد از رینوپلاستی

همانطور که می دانید پروسه جراحی زیبایی بینی در اردبیل ، به این صورت است که جراح زیبایی بینی طی انجام عمل زیبایی بینی بر روی استخوان ، غضروف ، پوست و بافت عضو تنفسی تغییراتی را اعمال می کند که معمولا یک سال طول می کشد تا التهابات ناشی از به وجود آمدن تغییرات در غضروف و استخوان از بین برود و نتایج نهایی و ایده آل مشخص شوند. هر پروسه درمانی و زیبایی با یک سری خطرات و عوارض جانبی همراه می باشد که در این میان عمل بینی از آن مستثنی نمی باشد. متاسفانه در بسیاری از موارد ، افراد جراحان بینی را مقصر این پروسه می دانند در حالی که بیشتر این عوارض طبیعی بوده و در واکنش بدن نسبت به تغییرات به وجود می آید ، درصدی از ان ها مربوط به رعایت نکات مراقبت های بعد از عمل توسط زیباجو است و در صد بسیار کمی از آن ها به جراح مرتبط می باشد.

درست است که احتمال به وجود آمدن عوارض جانبی جراحی زیبایی بینی تا حد بسیار زیادی به تجربه و مهارت جراح بینی خوب در اردبیل بستگی دارد اما در صورتی که شما یک دکتر عمل بینی مجرب و متبحر انتخاب کنید و او تمامی تغییرات را با دقت بالا و با رعایت استاندارد ها انجام دهد احتمال بروز هر نوع عارضه ای به حداقل می رسد. اما با این وجود رعایت نکردن نکات مراقبتی می تواند از جمله مهم ترین دلایل به وجود آمدن برخی از عوارض دانست. از جمله عوارض جانبی طبیعی که به دلیل واکنش بدن به وجود آمده اند و به مرور زمان از بین می روند می توان به کبودی ، درد و ورم بعد از جراحی بینی اشاره کرد. از جمله عوارضی که ممکن است به دلیل رعایت نکردن نکات مراقبتی بعد از عمل زیبایی بینی یا انتخاب یک پزشک بی تجربه و سپردن روند جراحی به او به وجود آید عبارت است از ،

  • افتادگی نوک بینی
  • کج شدن تیغه آن
  • عفونت و خونریزی
  • هماتوم
  • واکنش به دارو های بیهوشی و بی حسی
  • باقی ماندن جای زخم
  • پاره شدن رگ های خونی
  • نامتقارن شدن سوراخ های بینی
  • چسبندگی داخلی بینی
  • تنگی دریچه خارجی و داخلی بینی
  • صدمه به مجرای اشکی
  • کوچک شدن بیش از اندازه بینی
  • باریک شدن بیش از حد نوک بینی
  • به وجود آمدن بینی زینی شکل

البته با انتخاب دکتر خوب عمل بینی در اردبیل می توانید احتمال بروز عارضه های مختلف بعد از جراحی را به حداقل برسانید. بهترین دکتر عمل بینی، توضیحات لازم در مورد مراقبت های قبل از جراحی بینی و همین طور بعد از رینوپلاستی را دراختیار شما قرار می دهد و با مهارت و تجربه خود، به گونه ای فرایند عمل را به سرانجام می رساند که بهترین نتیجه ممکن از راینوپلاستی برای شما حاصل شود.