کشور ایران یکی از بهترین کشورها برای انجام عمل زیبایی بینی بوده و پزشکان و متخصصین با تجربه ای در این زمینه مشغول به فعالیت هستند. در این میان یکی از محبوب ترین مدل های اعمالی ، جراحی بینی طبیعی می باشد. از این رو قصد داریم در این مطلب از دکتر سونیا صادق ، جراح بینی اردبیل ، در رابطه با ویژگی های این مدل یاد شده صحبت کنیم. شاید این سوال در ذهن بسیاری از داوطلبین وجود داشته باشد که عمل بینی طبیعی برای چه افرادی مناسب است و یا بهترین سن برای انجام رینوپلاستی چه سنی می باشد ؟ در صورتی که قصد انجام این جراحی را دارید ، اما به دلیل سوالات بسیاری که در ذهن شما ایجاد شده است ، دچار سردرگمی شده اید ، مطالعه مقاله پیش رو پیشنهاد می شود ؛ چرا که اطلاعات مفید و ارزشمندی را در اختیار شما خواننده گرامی قرار می دهد.

نمونه کار عالی دکتر سونیا صادق ، جراح و متخصص گوش و حلق و بینی اردبیل

هدف از انجام عمل بینی طبیعی چیست ؟

بسیاری از افراد تمایلی به عملی بودن چهره خود ندارند و به همین دلیل با مراجعه به جراح بینی خوب در اردبیل ، درخواست می کنند تا بینی آن ها به طبیعی ترین شکل جراحی شود. لازم به ذکر است علاوه بر انتخاب مدل مورد نظر ، لازم است در پروسه عمل زیبایی بینی ، در کنار اصلاح ظاهر آن ، مشکلات درمانی نیز برطرف شود. از اهداف اصلی این جراحی ، برقراری تناسب و ایجاد ظاهری مطلوب در چهره می باشد. در صورتی که نواقص بینی برطرف شود به نحوی که در تناسب با صورت قرار بگیرد ، در نهایت با تاثیرات مثبتی در چهره همراه خواهد بود. بنابراین اصلی ترین معیار در این جراحی حفظ تناسبات صورت و چهره بر اساس آناتومی چهره هر فرد می باشد. در طی این جراحی می توان مشکلاتی که منجر به اختلال در تنفس شده است را نیز بهبود بخشید ؛ بنابراین درمان پولیپ بینی ، انحراف بینی یا جراحی بینی شکسته ، همرمان با عمل رینوپلاستی به فرم طبیعی امکان پذیر است.

جراحی بینی طبیعی استخوانی

بهتر است پیش از هر چیز با ویژگی های بینی استخوانی آشنا شوید ، به صورت کلی می توان گفت این نوع دارای پوست نازک و منعطف ، پره های بینی کوچک و باریک ، وجود قوز روی پل بینی ، پل باریک ، لایه های نازک چربی روی پوست ، بافت غضروفی محکم هستند. به دلیل ویژگی های مذکور می توان گفت جراحی بینی استخوانی زمینه و بستر مناسب را برای اعمال تغییر و ایجاد هر فرم و مدلی دارند از این رو از انجام عمل بینی طبیعی در افرادی که بینی آن ها استخوانی است ، نتیجه خوبی حاصل می شود.

جراحی بینی طبیعی گوشتی

به صورت کلی با نگاهی ظاهری به بینی می توان گوشتی و یا استخوانی بودن آن را تشخیص داد با این حال ممکن است برخی افراد ، اطلاعی از نوع عضو تنفسی خود نداشته باشند. به همین دلیل با بررسی ویژگی های هر نوع از بینی می توانید از گوشتی و یا استخوانی بودن آن خود مطمئن شوید. از ویژگی های بارز بینی گوشتی می توان به نوک پهن ، پوست ضخیم و غیر قابل انعطاف ، بافت غضروفی ضعیف ، قوز روی بینی ، ضخامت پوست پرهای آن ، وجود بافت چربی اشاره نمود. این خصوصیات موجب می شود تا در ایجاد تغییرات و انجام عمل بینی گوشتی محدودیت های زیادی ایجاد شود تا جایی که ظرافت های ناشی از پروسه به فرم های فانتزی به دلیل پوست ضخیم این نوع بینی ها قابل مشاهده نموده و موجب بد شکل به نظر رسیدن آن می شود. اما با وجود تمام محدودیت هایی که بینی گوشتی در پروسه جراحی زیبایی بینی ایجاد می کند ، باید گفت به دلیل تغییرات ساده و اندک در عمل بینی طبیعی ، افرادی که عضوی گوشتی دارند ، از این نوع مدل نتیجه رضایت بخش و خوبی دریافت می کنند.

با ویژگی های جراحی بینی طبیعی آشنا شوید !

همانطور که از نام این مدل از رینوپلاستی مشخص است ، انتظار می رود در نهایت فرمی کاملا طبیعی حاصل شود به نحوی که افراد به راحتی متوجه عملی بودن بینی شما نشوند. این موضوع با مهارت و تجربه جراح نیز ارتباط داشته و هرچه پزشک از تبحر بالایی برخوردار باشد ، در نهایت نتیجه مطلوب تر و رضایت بخشی تری به دست خواهد آمد. به صورت کلی رینوپلاستی به فرم طبیعی بر اساس فاکتورهای زیر انجام می شود :

  • حفره های بینی بیش از اندازه کوچک نمی شود اما در صورتی که مشکلی در سوراخ های بینی وجود داشته باشد ، اصلاح شده تا در نهایت سایز مناسبی پیدا کند و در تقارن باشد.
  • لازم است بینی در نهایت در هماهنگی با سایر اجزای صورت باشد.
  • نباید تیغه آن بیش از اندازه باریک شود.
  • بینی باید بدون انحراف و کجی باشد.
  • نباید عضو تنفسی بیش از اندازه پهن باشد.
  • نوک بینی در عمل بینی طبیعی به حالت متعادل قرار می گیرد به این معنی که نه خیلی سربالا و نه خیلی افتاده است.
  • در نهایت باید گفت بینی باید فاقد هر گونه ایراد ظاهری باشد.

چه بینی هایی را می توان به فرم طبیعی جراحی کرد ؟

همانطور که پیش از این بیان شد ، امکان انجام جراحی بینی طبیعی برای انواع مختلف عضو تنفسی وجود دارد. با این حال مسئله دیگری که در انجام رینوپلاستی در نظر گرفته می شود ، قواعد زیبایی شناسی و سلایق افراد است. به همین دلیل در جلسه مشاوره با پزشک در رابطه با اهداف بیمار از انجام عمل زیبایی بینی صحبت می شود و پزشک بر اساس تجربه و دانشی که دارد ، بهترین مدل را به زیباجو پیشنهاد می دهد. به این ترتیب نتیجه نهایی مورد رضایت طرفین قرار خواهد گرفت. به صورت کلی افرادی که در گروه های زیر قرار می گیرند می توانند کاندید خوبی برای انجام رینوپلاستی به فرم طبیعی باشند.

افرادی که :

  1.  در سلامت روحی و جسمانی کامل قرار دارند.
  2. رشد بینی آن ها متوقف شده است.
  3. عضو تنقسی آن ها دارای ایرادات ظاهری و مشکلات تنفسی است.
  4. دارای بینی بزرگ و نامتناسب با اجزای صورت هستند.
  5. سابقه اعتیاد ندارند.
  6. به بیماری خاصی مبتلا نیستند و دارو مصرف نمی کنند.
  7. انتظارات منطقی از نتیجه جراحی بینی طبیعی دارند.

عمل بینی طبیعی به سبک دکتر سونیا صادق ، جراح بینی اردبیل

جراحی بینی طبیعی بهتره یا نیمه فانتزی

بسیاری از افرادی که قصد انجام عمل بینی دارند بین دو حالت نیمه فانتزی و طبیعی مردد خواهند بود و به درستی نمی دانند کدام یک از فرم های بینی برای آن ها بهتر است. اگر شما هم در این گروه از افراد قرار دارید توصیه ما به شما این است که به این بخش از مقاله عمل بینی طبیعی توجه ویژه ای داشته باشید.
جراحی بینی طبیعی معمولا برای برطرف کردن نقوص و ایرادات بینی متقاضیان انجام می شود و همانطور که در طول مقاله اشاره شد ، طی انجام آن پزشک از ایجاد هر گونه تغییری که فرم بینی را از حالت طبیعی خارج کند، اجتناب می کند. عموما بسته به سایز اولیه عضو در این تکنیک پزشک لازم نمی بیند که بر روی استخوان بینی تغییرات بزرگی ایجاد کند. به همین دلیل است که نتایج حاصل از آن در آینده به راحتی قابل ترمیم بوده و فرد در صورت عدم رضایت از نتیجه جراحی می تواند بدون هیچ استرس و نگرانی مجددا بینی خود را عمل کند. اما در فرم نیمه فانتزی به دلیل ایجاد قوس بر روی بینی و سربالا شدن نوک آن شرایط برای عمل بینی ثانویه، کمتر خواهد بود.

اگر بخواهیم از این زاویه که بعدها ممکن است به جراحی بینی ترمیمی نیاز پیدا کنیم، به این مسئله نگاه کنیم جراحی بینی طبیعی گزینه بهتر می باشد. اما باید بدانید که انتخاب فرم بینی به سلیقه، اهداف و زیبایی شناسی پزشک مربوطه وابسته است. اگر بینی خاصی را مد نظر دارید حتما با پزشک خود در رابطه با آن صحبت کنید. اما در آخر باید بگویم در خصوص فرم نهایی بینی توصیه می کنیم به پزشک خود اعتماد کنید چرا که او تا کنون جراحی های زیبایی بینی بسیاری را انجام داده است و تجربه و علم زیباشناسی او کمک شایانی به شما خواهد کرد.

چه افرادی نمی توانند عمل بینی طبیعی انجام دهند ؟

  • افرادی که هنوز رشد استخوانی صورت آن ها کامل نشده است. در واقع این افراد از آنجایی که رشد بینی آن ها کامل نشده ، نمی توانند کاندید خوبی برای عمل زیبایی بینی باشند ؛ چرا که با رشد بینی ، نتیجه جراحی نیز دچار تغییر می شود. بنابراین لازم است تا پایان بلوغ صبر شود.
  • گروه دیگر افرادی هستند که به مشکلات انعقاد خون دچار هستند ، این افراد لازم است حتما پیش از جراحی بینی طبیعی در اردبیل با پزشک خود مشورت کرده و این موضوع را به اطلاع وی برسانند.
  • انجام عمل بینی طبیعی به خانم هایی که به تازگی زایمان کرده اند ، پیشنهاد نمی شود. بهتر است حداقل دو ماه از زایمان شما گذشته باشد تا بتوانید برای عمل زیبایی بینی اقدام کنید.
  • در مواردی که فرد سابقه انجام جراحی بینی داشته باشد ، لازم است حداقل یک سال از عمل اولیه گذشته باشد تا بتوانید ، برای جراحی ثانویه اقدام کنید.

عمل بینی طبیعی در مردان محبوب از است یا زنان ؟

به صورت کلی نتایج و بررسی ها نشان می دهد مدل بینی طبیعی در بین آقایان از محبوبیت بیشتری برخوردار است ؛ چرا که سایر مدل های جراحی ممکن است جذابیت های مردانه را تحت تاثیر قرار داده و فرم زنانه و ظریفی به آن ببخشد. به همین دلیل بیشتر متقاضیان عمل بینی مردانه ، درخواست جراحی بینی طبیعی دارند. البته نمی توان گفت مدل طبیعی مورد علاقه خانم ها نیست ؛ زیرا بسیاری از بانوان نیز طرفدار زیبایی طبیعی هستند.