جراحی زیبایی پلک که در اصطلاح علمی به آن بلفاروپلاستی می گویند ، به منظور برداشتن پف اطراف چشم ها ، پلک ها ، اصلاح افتادگی پلک و برداشتن پوست اضافی آن انجام می شود . دکتر سونیا صادق بهترین جراح پلک اردبیل با تکیه بر دانش و تجربه خود می تواند جراحی پلک را برای شما انجام دهند و زیبایی چشم های شما را چندین برابر کنند. با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید تا با ویژگی هایی که کاندیدای عمل زیبایی پلک باید داشته باشند آشنا شوید و بدانید که نحوه انجام جراحی زیبایی پلک در اردبیل چگونه است.

 

جراحی زیبایی پلک

 

صفرتاصد مراحل جراحی پلک

بعد از اینکه ترتیب عمل زیبایی پلک توسط پزشک چیده شد ، مراجعه کننده شاهد هریک از مراحل زیر خواهد بود :

مرحله آغازین جراحی پلک

این مرحله با انتقال زیباجو به محل جراحی آغاز می شود. پزشک پس از اعمال دوز مشخصی از داروی بی حسی ، شرایطی را فراهم می اورد که فرد حین آن دردی را احساس نکند. جراحی پلک عمدتا به صورت سرپایی انجام می شود ؛ یعنی بیهوشی عمومی نیاز نیست و پس از اتمام شما به بستری در بیمارستان نیاز نخواهید داشت.

در طول پروسه عمل زیبایی پلک

بعد از اطمینان از این موضوع که شما دردی را احساس نخواهید کرد ، پزشک برش ها را در چین خوردگی طبیعی چشم ها اعمال می کند. در ادامه با برداشت پوست اضافه ، عضلات و چربی ها زیبایی را برای چشم های شما به ارمغان خواهد آورد. در عمل پلک زیرین نیز ، همانند نوع جراحی پلک بالا ، برش در قسمت های پنهان اعمال می شود. در ادامه پزشک با حذف بافت های زائد زیبایی را برای شما به ارمغان می اورد. در مرحله آخر محل برش ها به خوبی به هم اتصال داده می شوند.

بعد از جراحی پلک

بلافاصله بعد از اتمام پروسه زیبایی شما به اتاق ریکاوری انتقال داده می شوید. بعد از اینکه کم کم هوشیاری خود را کسب کردید. بایدها و نبایدهای لازم به شما و همراهتان آموزش داده می شود تا با رعایت ان ها دوره نقاهت به نحو احسنت پشت سر گذاشته شود. این موضوع را در گوشه ذهن به خاطر بسپارید که مواجه با هریک از علائم زیر طبیعی و به مرور از بین می رود :

  • تاری در دید
  • ریزش اشک
  • حساسیت به نور
  • دوبینی
  • چشمان بی حس و ملتهب
  • درد و کبودی بعد از جراحی زیبایی پلک

جراحی زیبایی پلک بالا و پایین

در همین راستا باید ذکر شود عمل پلک بالا یا پایین در اردبیل تنها برای موارد فوق الذکر انجام می پذیرد و نمی توان از آن برای از بین بردن افتادگی ابرو و رفع تیرگی اطراف چشم ها استفاده کرد . با افزایش سن افراد خاصیت ارتجاعی پوست، میزان تولید کلاژن و الاستین در پوست کاهش پیدا می کند و در نتیجه باعث بروز مشکلاتی همچون افتادگی و پف زیر چشم خواهد شد که با انجام جراحی پلک به طور حتم می توان آن ها را برطرف کرد.

از آنجایی که پوست اطراف چشم بسیار نازک و حساس است با افزایش سن به سرعت دستخوش تغییرات قرار می گیرد. به همین علت پوست اطراف چشم سریعا بالا رفتن سن افراد را نشان می دهد . البته لازم به ذکر است که علاوه بر افزایش سن عواملی دیگری مانند وراثت ، قرار گرفتن بیش از حد در معرض تابش مستقیم نور آفتاب و بیماری های مختلفی مانند چربی خون، تیروئید و فشار خون بالا موجب پف دار شدن پوست اطراف چشم خواهد شد . جراحی زیبایی پلک عملی است که برای درمان مشکلات فوق و افزایش زیبایی چهره و میزان میدان دید افراد انجام می شود و با توجه به هدف فرد دارای دو دسته درمانی و زیبایی است.

با انجام عمل جراحی زیبایی پلک در اردبیل علاوه بر اینکه زیبایی چهره افزایش پیدا کرده و موجب جوانسازی صورت می شود، می تواند میدان دید جانبی اشخاص را که به دلیل افتادگی پوست پلک کمتر بود را بهبود دهد. همچنین موجب افزایش اعتماد به نفس زیباجویان شود.

انواع جراحی بلفاروپلاستی از نظر بهترین دکتر پلک اردبیل

عمل زیبایی پلک به دو دسته جراحی پلک بالا و پایین تقسیم می شود. در این نوع عمل می توان به صورت همزمان عمل پلک بالا و پایین را انجام داد، بدین سان ممکن است تنها زمان عمل جراحی زیبایی پلک افزایش پیدا کند.

جراحی زیبایی پلک بالا در اردبیل

می توان هدف از جراحي پلک بالا اصلاح عملکرد بینایی افراد یا رفع افتادگی پلک، پف بالای چشم و از بین بردن پوست اضافی پلک بالا باشد. که در آن صورت بر روی پلک بالایی از محل رویش خط مژه یا چین های روی پلک برش بسیار ظریفی ایجاد می شود که پس از آن پزشک کیسه های چربی که بر روی پلک قرار دارند را تخلیه می کند و در پایان محل برش ها را با بخیه ها به یک دیگر متصل می کند. در جراحی زیبایی پلک اردبیل ممکن است پس از عمل زیبایی پلک چشم هایتان به طور کامل باز نشود یا در هنگام باز کردن احساس درد و سوزش کنید. که در این صورت اصلا نگران نشوید، زیرا این مسئله کاملا طبیعی می باشد.

جراحی زیبایی پلک پایین اردبیل

همانطور که از نام این نوع جراحی پیدا است این نوع عمل بر روی پلک پایینی افراد انجام می شود که در اغلب هدف از انجام آن رفع پف زیر چشم یا بهبود چین و چروک های اطراف آن است. در این نوع بلفاروپلاستی به منظور برداشتن پوست اضافه و تنظیم کردن بافت های چربی وجود در پلک پایین برش بسیار نازک و ظریفی در زیر خط مژه ایجاد می شود که پس از جراحی پلک قابل مشاهده نمی باشد. عمل جراحی زیبایی پلک بالا و پایین دارای نتایج بسیار رضایت بخشی می باشد و باعث می شود افرادی که عمل پلک را انجام می دهند در موقیت پلک ها جوانتر و زیبا تر به نظر بیایند.

توضیحات دکتر صادق در رابطه با پروسه جراحی زیبایی پلک در اردبیل

همانطور که در قسمت فوق ذکر شد عمل پلک می تواند بر روی هر دو پلک هم به صورت جداگانه و هم به صورت همزمان انجام گیرد. در این نوع جراحی پلک برش های بسیار ظریف و نازکی را بر روی خطوط طبیعی پلک در زیر شکاف پلک های بالا و در پلک پایینی پایین تر از مژه ها ایجاد می شود . این برش ها به گونه ای می باشند که پس از بهبودی کامل ، شما هیچ اثری از آن نخواهید دید . برش ها به کمک ابزار های عمل جراحی زیبایی پلک بسیار دقیقی انجام می شوند و سپس محل زخم به وسیله بخیه های بسیار ظریف بسته می شود . مقدار برداشت پوست اضافه پلک ها یا تخلیه چربی ها به نظر پزشک در حین عمل زیبایی پلک و معاینات قبل از بلفاروپلاستی بستگی دارد.

کاربرد جراحی زیبایی پلک

روی هم رفته می توانیم کاربرد های عمل پلک را به فهرستی کوتاه خلاصه کنیم که شامل موارد زیر می باشد:

  • درمان افتادگی پوست و شلی پوست پلک بالا که باعث به وجود آمدن خطوط پنجه کلاغی در اطراف چشم و روی پلک می شوند و می توانند انحنای سطحی را با مشکل مواجه کنند.
  • معالجه و بهبود افتادگی پلک بر اثر سنگینی پوست که موجب افتادن پلک و در نتیجه کاهش میدان دید افراد می شود.
  • از بین بردن و درمان پف اطراف چشم و تورم پلک ها
  • رفع افتادگی پلک پایین با عمل جراحی زیبایی پلک که به دلیل وجود بافت های چربی زیاد باعث بیشتر دیده شدن نواحی سفید چشم در زیر قرنیه می شود.

جلسه مشاوره جراحی زیبایی پلک

برای اینکه این پروسه به نحو احسنت به ثمر بنشیند ابتدا لازم است که جراح حاذق در این زمینه را پیدا کنید ؛ توصیه می شود نمونه کارهای قبل و بعد از عمل ایشان را با دقت مشاهده کنید ؛ زیرا شما به عنوان زیباجو نقش مهمی را در دریافت نتایج ایفا می کنید. پس از اینکه از پزشک منتخب مطمئن شدید طی یک جلسه ویزیت خود را برای پاسخ دادن به موارد زیر آماده کنید:

ارائه سابق بیماری ؛ بسیار مهم است که تمام فاکتورهایی که در نتیجه جراحی ممکن است آثار سو داشته باشند ، تعیین شوند. برای مثال عارضه های چشمی وجود دارند که در صورت وجود آن ها در شما ، ممکن است شرایط جراحی فرق کند یا پزشک از انجام بلفاروپلاستی امتناع کند ؛ خشکی چشم ، گلوکوم ، حساسیت ها ، مشکلات گردش خون ، تیروئید و دیابت از مواردی هستند که حتما می بایست راجع به آن ها صحبت شود. علاوه بر ای موضوع ، اگر سابقه مصرف داروی خاصی دارید ، حتما راجع به آن با پزشک معالج صحبت کنید ، اثرات جانبی آن ممکن است حین پروسه عمل پلک دردسرساز شود.

به وضوح از انتظارات خود صحبت کنید ؛ با آگاهی از آنچه می خواهید راه برای انجام پروسیجر زیبایی بر پزشک معالج هموار می شود. بهتر است انتظارات ماورایی از جراحی زیبایی پلک نداشته باشید و به میزان تغییرات بعد از پروسه زیبایی واقف باشید.

ارائه نتایج آزمایش ؛ پزشک جهت تعیین این موضوع که بلفاروپلاستی می بایست چگونه پیش رود و اینکه ایا عمل یاد شده برای شما ضرری خواهد داشت یا نه ، نیاز به جواب ازمایش های زیر دارد:

  1. معاینه کامل چشم ها ؛ انجام تست اشک و بررسی قسمت های مختلف چشم برای تشخیص عارضه در صورت وجود
  2. انجام تست میدان دیداری ؛ یافتن نقاط کور در چشمان فرد از مواردی است که محدودیتی برای اعمال تغییرات در عمل زیبایی پلک ایجاد می کند.
  3. ارائه تصاویر تهیه شده از چشم ها ؛ تصاویر بنا به دو هدف برای پزشک اهمیت دارد ، اولا اینکه می تواند گواهی بر میزان تغییرات ناشی از جراحی پلک باشد ، ثانیا اینکه پزشک را در پیشبرد جراحی یاری می کند.

 

جراحی زیبایی پلک _دکتر سونیا صادق

اقدامات قبل از جراحی پلک

برای اینکه این پروسه به نحو احسنت به ثمر بنشیند ، رعایت بک سری نکات به عنوان پیش نیاز برای آن الزامی است. از جمله این اقدامات می توان به موارد زیر اشاره کرد :

مصرف داروهایی که به نحوی غلظت خون شما را کاهش می دهند قبل از جراحی زیبایی پلک ممنوع می باشد. آسپرین ، ایبوپروفن و داروهای ضد التهابی همگی در این گروه جای دارند. البته داروهای گیاهی و مکمل هایی مانند ویتامین E هم می تواند چنین تاثیر برخون شما داشته باشد. اینکه چه مدت قبل از جراحی ، مصرف آن ها ممنوع می باشد موضوعی است که توسط پزشک معالج تعیین می شود که اغلب آن ها یک ماه را توصیه می کنند.

استعمال دخانیات و مشروبات الکلی به مدت یک ماه قبل از بلفاروپلاستی ممنوع است. این کار روند بهبود زیباجو بعد از جراحی پلک را با اختلال مواجه می کند. در واقع تاثیری که این عادت بر شما می گذارند این است که با کاهش اکسیژن خون ، ترمیم طبیعی بافت ها را تحت شعاع قرار می دهد.

لازم است با فردی هماهنگ کنید تا در روز جراحی و چند روز بعد از آن در کنار شما حضور داشته و به شما در کارهای شخصیتان کمک کند. این نکته را در گوشه ذهن نگه دارید که بعد از اتمام عمل پلک شما قادر نخواهید بود به تنهایی به منزل بازگردید.

در روز جراحی با آمادگی کامل به کلینیک مراجعه کنید و بهتر است نیم ساعت زودتر در آنجا حضور داشته باشید. استفاده از زیور آلات و کفش پاشنه بلند برای بانوان ممنوع است. در مجموع ترتیباتی را فراهم آورید که در راحت ترین حالت ممکن خود قرار داشته باشید.

محیط خانه را برای استراحت آماده کنید. با فراهم آوردن محیطی ارام و مواد مغذی کافی دوران نقاهت کوتاه تری را بعد از جراحی پلک تجربه خواهید کرد.

جراحی زیبایی پلک

کاندیدای مناسب عمل پلک اردبیل

بهترین دکتر جراحي زيبايي پلک در اردبیل در این رابطه این چنین بیان می کنند که تمامی افراد با هر سن و سالی می توانند عمل جراحی زیبایی پلک را انجام دهند. اما به طور کلی افراد زیر کاندیدای مناسبی برای انجام جراحی پلک هستند:

  • افرادی که از نظر جسمی، روحی و روانی سلامتی کامل را داشته باشند.
  • اشخاصی که بر اثر وراثت دارای پف پلک و پف اطراف چشم هستند می توانند بلفاروپلاستی را انجام دهند.
  • کسانی که با بالا رفتن سن دچار افتادگی پلک شده باشند یا به صورت مادرزاد دچار افتادگی پلک هستند.
  • افرادی که می خواهند این عمل زیبایی پلک را انجام دهند باید سنشان بالای 35 سال بوده و به هیچ بیماری خاصی مبتلا نباشند. همچنین این افراد باید انتظارات معقولانه و مثبتی را از نتایج جراحی زیبایی پلک در تبریز توسط بهترین جراح پلک اردبیل داشته باشند.

جراحی زیبایی پلک

دوره نقاهت جراحی پلک در اردبیل

دوره نقاهت این نوع جراحی طولانی مدت نمی باشد و متقاضیان آن پس از گذشت مدت بسیار کوتاهی می توانند به انجام فعالیت های روزانه خود بپردازند. عمل زیبایی پلک بسیار ساده و ایمن می باشد به همین علت بسیار کم اتفاق می افتند که بیمار نیاز به بستری در بیمارستان داشته باشد.
پس از عمل جراحی زیبایی پلک اردبیل تورم و کبودی در اطراف چشم ها کاملا طبیعی بوده و در صورت رعایت مراقبت های بعد از عمل پلک می توانید آن ها را به سرعت از بین ببرید.
بیشتر اسکار های بلفاروپلاستی در خط پلک ایجاد می شوند. این اسکار ها زمانی که چشم ها باز هستند دیده نمی شوند. معمولاً این اسکار ها پس از گذشت یک سال برطرف خواهند شد، اما در صورتی که بخواهید این آثار سریع تر از بین بروند می توانید پس از گذشت 4 هفته بعد از انجام جراحی زیبایی پلک اردبیل پشت چشم های خود را با روغن آرگان ماساژ دهید. روغن آرگان به افزایش سرعت بهبودی و از بین رفتن جای زخم ها کمک بسیار زیادی می کند.

جراحی زیبایی پلک

هزینه جراحی پلک بالا و پایین در سال 1400

انجام جراحی زیبایی پلک دیر یا زود به سراغ همه افراد خواهد آمد با این وجود اطلاع از هزینه ها و قیمت این متد زیبایی باعث می شود که با خیال آسوده تری به انجام آن اقدام کنید . البته باید بدانید که هزینه ای که پزشکان در انجام بلفاروپلاستی فوقانی از بیماران دریافت می کنند بیشتر از بلفاروپلاستی تحتانی است . در حقیقت قیمت این جراحی بر اساس زیبایی یا درمانی بودن متغیر است ؛ زیرا زمانی که حرف از جراحی پلک با هدف زیبایی به میان می آید ، ممکن است همراه آن ، عمل گونه یا لیفت صورت نیز انجام شود . عوامل زیر در افزایش هزینه های این جراحی موثر هستند که شامل :

نوع جراحی : باید بدانید که بلفاروپلاستی دو نوع داشته و می تواند با برش باز یا بسته انجام شود . حال با توجه به اینکه میزان تهاجمی بودن عمل بر قیمت جراحی تاثیر زیادی می گذارد ، جراحی از نوع بسته ، که در آن عوارض و زخم کمتری ایجاد می شود قیمت بالاتری خواهد داشت .

سابقه پزشکی و وضعیت جسمانی بیمار : ممکن است با خود بیندیشید که وضعیت فعلی جسمانی شما ارتباطی با جراحی زیبایی نخواهد داشت ؛ اما اینطور نیست ؛ زیرا بیماران مبتلا به فشار خون یا بیماری های قلبی ، پیش از قدم گذاشتن در این مسیر زیبایی باید آزمایشات و دارو های خاصی را مصرف نمایند تا جراحی پلک خطر جسمانی برای ان ها نداشته باشد.

تخصص جراح پلک : یک جراح ماهر برای ارائه خدمات به بیماران از پیشرفته ترین و بروز ترین ابزارها در بلفاروپلاستی استفاده خواهد کرد .همچنین تجربه و دید وسیع او در جراحی باعث می شود عوارض احتمالی پس از آن تا حد قابل توجهی کاهش یابند .

سوالات متداول

  • آیا بعد از جراحی زیبایی پلک می‌توانم عینک بزنم؟

برای پاسخ به این سوال باید بدانید که بله ؛ اما باید به دستورات پزشک خود توجه کنید زیرا ممکن است ایشان پس از جراحی زیبایی پلک ، به شما توصیه کند که برای مدتی از عینک یا لنز استفاده نکنید یا از عینکی با قابی که فشاری به پلک‌های شما نیاورد استفاده کنید . در واقع برای کسب بهترین نتیجه از جراحی، همواره به دستورات پزشک پایبند باشید و در صورت وقوع هرگونه علائم غیرمعمول ، ایشان را از این امر مطلع سازید .

  • آیا نتایج جراحی پلک یا بلفاروپلاستی باز می گردد؟

یکی از متداول ترین و مهم ترین سوالاتی که افراد از بهترین دکتر عمل زیبایی پلک اردبیل خود میپرسند این است که آیا این امکان وجود دارد تا بعد از عمل جراحی زیبایی پلک نتایج باز گردند و پلک به حالت اولیه خود بازگردد یا خیر؟ در پاسخ به این سوال باید بگویم که زمانی که در خصوص درست بودن یا غلط بودن عمل زیبایی پلک تصمیم می گیرید باید به این موضوع نیز توجه کنید که با بالا رفتن سن پلک های شما در چندین سال بعد دارای چه شکل و فرمی هستند. عمل پلک نوعی جراحی است که نتایج آن ماندگار بوده و شما می توانید برای سالیان سال از آن لذت ببرید. زمانی که پوست از روی یک ناحیه برداشته می شود به هیچ وجه دوباره رشد نخواهد کرد. شما روند پیری و افزایش سن خود را طی خواهید کند و سایر نواحی صورت شما شروع به شل شدگی و افتادن می کنند ولی چشم هایتان همواره جوان ، زیبا ، شاداب و پر انرژی به نظر خواهند رسید. بنابراین می توانیم بگویم با انتخاب عمل جراحی زیبایی پلک می توانید فرایند پیری ، افزایش سن و بروز چین و چروک را بر روی پوست خود به حداقل برسانید اما هرگز نمی توانید آن را به طور کامل متوقف کنید.