گوش های بد فرم و ناهمسان می توانند بر روی زیبایی چهره خانم ها و علل الخصوص آقایان تاثیر منفی بگذارد. خانم ها و آقایانی که به دلیل زد و خورد یا انجام ورزش های رزمی مانند کشتی دارای گوش های شکسته شده هستند یا از بدو تولد دارای این مدل گوش هستند یا از فرم آن ها ناراضی هستند به طور حتم این مقاله از سایت دکتر سونیا صادق بهترین دکتر جراحی گوش در اردبیل برایشان جذاب و مفید خواهد بود. در این مقاله سعی شده در رابطه با جراحی زیبایی گوش که علمی برای تغییر شکل ، حالت و سایز گوش ها ، مطالبی را همچون زمان مناسب برای انجام عمل زیبایی گوش ، اقدامات لازم برای انجام اتوپلاستی ، عوارض جراحی گوش و غیره بیان کنیم. شما با خواندن این مقاله متوجه خواهید شد که آیا کاندید مناسبی برای انجام عمل گوش هستید یا خیر ؟

 

جراحی زیبایی گوش

 

انواع مختلف جراحی زیبایی گوش در اردبیل

اتوپلاستی افزایشی : کسانی که سایز گوش های آنان در مقایسه با سر و صورت شان بسیار کوچک است، تحت این جراحی قرار می گیرند.

اتوپلاستی کاهشی : برخلاف مورد بالا، این نوع جراحي زيبايي گوش مختص کسانی است که سایز گوش های شان بیش از حد نرمال، بزرگ است.

جراحی گوش های برجسته : در عمل گوش از برجستگی گوش های فرد کاسته شده و ظاهری هموار تر به خود می گیرند.

مراحل انجام جراحی زیبایی گوش

  • بیهوشی

گاهی اوقات اتوپلاستی تحت بی حسی موضعی به همراه داروی آرام بخش انجام می شود . در برخی موارد دیگر فرد تحت بی هوشی عمومی قرار می گیرد. جراح قادر است با توجه به شرایط فرد، نوع بیهوشی را انتخاب کند.

  • انجام جراحی

با توجه به اصلاحات مورد نیاز، جراح می تواند تکنیک های مختلفی را بکار گیرد . تکنیک انتخاب شده توسط او ، در حقیقت محل ایجاد برش ها را تعیین می کند . برش های عمل زیبایی گوش ممکن است در یکی از این دو ناحیه ایجاد شوند:

  • پشت گوش
  • درون چین خوردگی داخلی گوش

پس از ایجاد برش در محل مورد نظر، جراح غضروف و پوست اضافی را از آن ناحیه خارج می کند. سپس غضروف گوش را تغییر حالت می دهد و با استفاده از بخیه های داخلی، فرم آن را حفظ می کند. در نهایت برش ها را بخیه می زند. عمومآ عمل جراحی زیبایی گوش در اردبیل توسط بهترین جراح و متخصص گوش و حلق و بینی حدود 2 ساعت زمان می برد.

جراحی زیبایی گوش به چه منظور انجام می شود؟

جراحی گوش جهت برطرف کردن مشکلات ظاهری گوش انجام می شود. از جمله این مشکلات می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • برجستگی بیش از حد گوش

عدم تناسب اندازه گوش و سر؛ ممکن است سایز گوش بسیار بزرگ یا بسیار کوچک باشد.

  • عدم تقارن گوش ها

توجه داشته باشید که اتوپلاستی محل قرار گیری گوش ها را تغییر نمی دهد و بر روی حس شنوایی تأثیری نمی گذارد.

بهترین کاندیدای جراحی زیبایی گوش در اردبیل

یکی دیگر از سوالات مهم در این رابطه این است که چه کسانی کاندید عمل گوش می باشند؟ در پاسخ به این سوال باید در ابتدا بگویم که تشخیص اینکه آیا شما کاندید مناسبی برای عمل جراحی زیبایی گوش در اردبیل هستید یا خیر به نظر پزشک بستگی دارد. پزشک بعد از بررسی فرم گوش ها و مشکلات آن برای شما آزمایشات متفاوتی را تجویز می نماید. خوب بودن نتایج این آزمایش ها نشان دهنده مناسب بودن شما برای انجام عمل زیبایی گوش است. افرادی که خواهان انجام اتوپلاستی هستند ، باید از نظر روحی ، روانی و جسمی از سلامتی کامل برخوردار باشند. آن ها نباید به هیچ نوع بیماری تهدید کننده زندگی یا عفونت های مزمن درمان نشده گوش مبتلا باشند. افرادی که به دیابت کنترل نشده مبتلا هستند تا زمانی که بیماری خود را کنترل نکرده و کاهش ندهند نباید جراحی زیبایی گوش را انجام دهند. کسانی که متقاضی جراحی گوش اند نباید دارای بیماری های خاصی مانند ابتلا به بیماری های ضد انعقاد خون یا هموفیلی ، بیماری های قلبی ، انواع سرطان ها و غیره باشند. خانم های که متقاضی عمل زيبايي گوش هستند باید بدانند که نباید در زمان تعیین شده برای جراحی باردار یا شیرده باشند. در چنین شرایطی پزشک زمان جراحی را به بعد از زایمان موکول می کند. زیرا دارو های بیهوشی و روند جراحي گوش بر روی جنین تاثیرات منفی خواهد گذاشت.

به طور کلی می توانیم بگویم نوجوانان و بزرگسالانی که کاندیدای عمل اتوپلاستی هستند ، در رابطه با نتایج عمل انتظاراتی واقع بینانه ، مثبت و منطقی داشته باشند. لازم به ذکر است که اصلی ترین و مهم ترین ویژگی که تعیین کننده کاندید بودن فرد برای عمل جراحی زیبایی گوش اردبیل می باشد این است که فرد بتواند به خوبی دستورالعمل ها و نکات مراقبت های بعد از جراحی گوش و قبل از آن را به خوبی انجام دهد یا به بیانی دیگر همکاری لازم جهت انجام نکات مراقبتی و پروسه عمل زیبایی گوش را داشته باشند.

اساسی ترین و عمومی ترین ویژگی کاندیدای جراحي زيبايي گوش این است که سن آن ها باید بالای 5 سال باشد و رشد غضروف گوش به پایان رسیده باشد. در چنین شرایطی به دلیل اینکه بدفرمی گوش تثبیت شده است اقدام به انجام جراحی نماید.

بهترین سن برای جراحی زیبایی گوش

یکی از مهم ترین و پر تکرار ترین سوالاتی که افراد در زیر پست های در صفحات مجازی از پزشک می پرسند این است که بهترین سن برای انجام عمل گوش چه زمانی است؟ چه زمانی می توان جراحی گوش انجام داد؟ در پاسخ به این سوال باید بگویم که این عمل جراحی زیبایی گوش در اردبیل هیچ محدودیت سنی نخواهد داشت و تمامی افراد در هر سنی می توانند نسبت به انجام اتوپلاستی اقدام نمایند. در حالت کلی می توانیم بگویم جراحي گوش بهتر است زمانی انجام شود که گوش به اندازه کامل خود رسیده باشد و غضروف های به طور کامل رشد کنند. اگر فرایند عمل جراحی پیش از پایان رشد کامل گوش صورت پذیرد ؛ تغییرات به وجود آمده در هنگام عمل گوش می تواند به مرور زمان و با ادامه روند رشد گوش ها از بین بروند و دستخوش تغییرات بسیار زیادی قرار گیرند. انجام عمل زیبایی گوش پس از تکمیل دوره رشد گوش (معمولاً تا 5 سالگی)، در هر سنی امکان پذیر است.

آیا جراحی گوش دردناک است؟

یکی از متداول ترین سوالاتی که افراد از پزشک خود می پرسند این است که آیا جراحی زیبایی گوش دردناک و سخت است ؟ در پاسخ به این سوال باید بگویم که عمل زیبایی گوش با بی حسی موضعی یا بیهوشی عمومی در یک بیمارستان مجهر و معتبر یا در مراکز جراحی به صورت سرپایی صورت می پذیرد. طی انجام عمل گوش فرد هیچ درد را حس نخواهد کرد و حتی متوجه تغییرات به وجود آمده بر روی گوش توسط جراح نیز نخواهد بود. از همین رو می توانیم بگویم افراد حین انجام اتوپلاستی هیچ ناراحتی و دردی را تجربه نخواهند کرد. اما با از بین رفتن اثار بی حسی و بیهوشی درد در این ناحیه شروع خواهد شد که می توان آن را با استفاده از داروهای مسکنی که پزشک تجویز نموده است کنترل و کاهش داد. انتخاب نوع بیهوشی ، به عوامل مختلفی مانند سوابق پزشکی شما ، اضطراب بیمار ، شرایط جسمانی و نظر پزشک بستگی دارد. از همین رو بهتر است در این رابطه با پزشک معالج خود صحبت نمایید و انتخاب روش عمل جراحی زیبایی گوش اردبیل را به او بسپارید چرا که هیچ کس بیشتر از جراح شما با شرایط جسمانی و وضعیت سلامتی شما آشنا نیست.

البته لازم به ذکر است که در عمده موارد ، پزشکان از بیهوشی عمومی برای انجام جراحی گوش استفاده می کنند که در چنین شرایطی نیاز است تا یک متخصص بیهوشی در طی روند عمل زیبایی گوش همراه پزشک باشد تا وضعیت سلامتی و هوشیاری شما را کنترل نماید. این پزشکان هر زمان که شاهد افزایش سطح هوشیاری شما باشند به بیانی دیگر متوجه شوند که شما در حال بهوش آمدن هستید در صورتی که روند جراحی زیبایی گوش به اتمام نرسیده باشد به دوز بسیار کمی دارو بیهوشی تزریق می کند. البته لازم به ذکر است که دوز های مورد استفاده کاملا متناسب با وضعیت شما و استاندارد ها می باشد به همین خاطر لازم نیست از این بابت دچار ترس و استرس شوید.

اقدامات لازم پیش از جراحی گوش از نظر دکتر سونیا صادق

جراحی زیبایی گوش

برای تضمین نتیجه عمل گوش ، نخستین و مهم ترین اقدام مراجعه به یک جراح پلاستیک متخصص و با تجربه است. در اولین ویزیت، جراح زیبایی موارد زیر را انجام می دهد ؛

  • بررسی سوابق پزشکی و درمانی فرد:

به این منظور فرد در صورت ابتلا به بیماری خاص، به ویژه بیماری های مربوط به عفونت گوش، لازم است پزشک را در جریان قرار دهد. مصرف برخی داروها ممکن است در روند جراحی زیبایی گوش تأثیرگذار باشند به همین دلیل جراح باید از داروهای مصرفی فرد مطلع باشد.

  • معاینه فیزیکی

جراح برای تعیین گزینه های درمان، محل قرار گیری، اندازه، فرم و تقارن گوش ها را بررسی می کند.

  • مشاوره و بیان خواسته های خود 

جراح زیبایی از شما می خواهد که هدف و خواسته خود از انجام عمل جراحی زیبایی گوش اردبیل را بیان کنید تا بتواند هنگام عمل گوش خواسته های شما را مد نظر قرار دهد. توصیه می شود تا یک هفته پیش از اتوپلاستی از مصرف آسپیرین، داروهای ضد التهابی و مکمل های گیاهی که سبب افزایش خونریزی می شوند امتناع کنید. علاوه بر آن، پیش از عمل زیبایی گوش باید سیگار کشیدن و استعمال دخانیات را برای مدتی ترک کنید.

  • ممنوعیت ها
  1. بیاد داشته باشید تا مدت مشخص از مصرف اسپرین ، داروهای ضد التهابی و مکمل های گیاهی پرهیز کنید. با این کار ریسک خونریزی خارج از کنترل حین عمل گوش را کاهش می دهید. اگر ابهامی در این هست و فکر می کنید اطلاعات کافی دراین زمینه ندارید، با پرسش سوالاتی به رفع آن ها بپردازید.
  2. کشیدن سیگار تا دو هفته قبل و بعد از جراحی گوش ممنوع است. به یاد داشته باشید این عامل نه تنها سلامت افراد سالم را تهدید می کند ، بلکه با کاهش اکسیژن رسانی به بافت های جراحی شده ، دوران نقاهت طولانی را برای شما رقم خواهد زد.
  3. هیچ گاه به این موضوع فکر نکنید که تنهایی برای انجام اتوپلاستی، اقدام کنید. لازم است با شخصی صحبت کنید تا در روز جراحی در کنار شما حضور داشته باشد. این موضوع تنها به این بازه زمانی منتهی نمی شود ، شما در شب بعد از عمل گوش نیز قادر نخواهید بود که به تنهایی اموراتتان شخصی خود را انجام دهید.
  4. لازم است 6 ساعت قبل از جراحی چیزی نخورید و نیاشامید. این اقدام قبل از اتوپلاستی ، باعث می شود حین جراحی حالت تهوع نداشته باشید.
  • الزامات
  1. محیط منزل را برای استراحت آماده کنید. مخصوصا اگردر دسته افرادی هستید که ناچار به مراقبت از فرزندان خود می باشید. تهیه ملزومات لازم اعم از مواد غذایی ، داروها و محیط مناسب برای استراحت کمک می کند دوران نقاهت کواه مدتی را پیش رو داشته باشید.
  2. نیم ساعت زودتر از موعد مقرر در مطب حضورداشته باشید، رعایت این موضوع به شما کمک می کند به استرس خود غلبه کنید. در صورتی که نیاز به تهیه دارو باشید ، فرصت کافی برای تهیه آن را دارید.
  3. از به همراه داشتن هرگونه زیور آلات پرهیز کنید. . از آنجایی که گوش ها بیشتر در معرض فشار حین تعویض لباس هستند ؛ توصیه می شود در روز جراحی گوش لباسی بپوشید که حین تعویض آن با مشکل مواجه نشوید.

 

جراحی زیبایی گوش

 

اقدامات مورد نیاز پس از جراحی زیبایی گوش

  1. بعد از اتمام عمل زیبایی گوش ، گوش ها پانسمان می شوند.
  2. طبیعی است که بعد از اتوپلاستی کمی درد و سوزش احساس کنید. می توانید برای تسکین آن، طبق دستور پزشک داروی مسکن مصرف کنید. در صورتی که درد پس از مدتی آرام نشد و همچنین بر شدت آن افزوده شد، باید فوراً به پزشک مراجعه کنید.
  3. به منظور جلوگیری از وارد شدن فشار به گوش ها، بر روی پهلو نخوابید. همچنین مراقب باشید که محل برش ها را مالش ندهید و بر آن ها فشار بیش از حد وارد نکنید.
  4. چند روز پس از جراحی زیبایی گوش در اردبیل ، جراح پانسمان گوش را باز می کند. انتظار می رود گوش تا حدودی متورم و قرمز باشد. پس از باز شدن پانسمان بهتر است تا چند هفته هنگام خواب از یک هدبند استفاده کنید. این هدبند از گوش ها محافظت می کند و مانع کشیده شدن آن ها می شود. به این نکته دقت کنید که هد بند مورد استفاده نباید تنگ باشد زیرا در این صورت گوش ها تحت فشار قرار می گیرند.
  5. در صورت جذبی بودن بخیه ها، پس از مدتی خود به خود جذب خواهند شد. اما اگر بخیه های مورد استفاده غیرقابل جذب باشند، یک هفته بعد از عمل گوش باید توسط پزشک کشیده شوند.

 

جراحی زیبایی گوش

 

شناخت مواد غذایی مفید بعد از جراحی زیبایی گوش

معجزه مصرف پروتئین به مقدار کافی : مصرف پروتئین همواره به عنوان معجزه ای در ترمیم زخم های ناشی از اتوپلاستی تلقی می شود از همین رو بهتر است مصرف پروتئین های سبک را جایگزین پروتئین های متراکمی مانند گوشت کنید . پروتئین های سبکی نظیر سویا ، آجیل ، عدسی و غیره بهترین انتخاب بعد از انجام جراحی هستند .

مصرف ویتامین ها : التیام زخم ها با مصرف مقدار کافی از ویتامین A که در موادی خوراکی نظیر پرتقال ، هویج ، کلم بروکلی ، شیر ، جگر و غیره وجود دارد ، بسیار توصیه می شود . همچنین ویتامین C نیز تاثیر مشابه ای دارد که در سیب زمینی ، گوجه فرنگی ، فلفل های شیرین یافت می شود .

فیبر : قرار دادن فیبر در رژیم غذایی از دیگر توصیه های پزشک برای متقاضیان اتوپلاستی می باشد که در حبوبات ، گلابی ، جو دو سر و نان وجود دارد .

عوارض احتمالی و اثرات جانبی پس از جراحی زیبایی گوش

ارزشمندترین اقدامات در کنار مزایای فوق العاده دارای عوارضی نیز هستند که جزئی از آن را تحت تاثیر قرار می دهد. جراحی زیبایی گوش نیز از همین قوانین پیروی می کند و با عوارض زیر همراه است :

جای زخم ؛ از آنجایی که برای اعمال تغییرات ایجاد برش لازم است ، جای زخم همیشگی به همراه خواهد داشت. اما پزشک متبحر محل برش ها را در نواحی اعمال می کند که به هیچ وجه مشهود نمی باشد.

عدم تقارن در گوش ها ؛ رشد طبیعی گوش ها موضوعی است که در بدن افراد مختلف به گونه متفاوت رخ نمایی می کند. در برخی از مراجعه کنندگان مشاهده شده است که با رشد مجدد عضو ، عدم تقارن در بین گوش ها به وجود آمده است.

تغییر در لامسه پوست ؛ اولین آثار ایجاد برش بر لامسه می باشد ، از آنجایی که جراحی گوش نیز با ایجاد برش هایی همراه است ، باعث می شود به طور موقت فرد با تغییر در حس لامسه مواجه خواهد شد.

واکنش های آلرژیکی ؛ پانسمان و ابزارهای جراحی ممکن است در بدن افراد باعث بروز حساسیت هایی شود ؛ لازم به ذکر است که این موضوع به ندرت رخ می دهد.

مشکلات مربوط به بخیه ها ؛ بعد از اتمام جراحی گوش ، برش ها از طریق بخیه به هم متصل می شوند. در برخی موارد این بخیه ها به سطح پوست می رسند که گواهی به برداشت آن ها می باشد. همین موضوع باعث بروز التهاباتی در عضو می شود. برای برخی از مراجعه کنندگان انجام جراحی ثانویه برای رفع اثار نامطلوب مورد نیاز خواهد بود.

عدم رضایت از نتایج حاصله ؛ در صورتی که این پروسیجر زیبایی تحت یک فرایند غیر حرفه ای به انجام رسیده باشد ، ترمیم مجدد بافت ها از طریق پیوند مورد نیاز خواهد بود. لازم است در انتخاب پزشک نهایت دقت را به عمل بیاورید تا از نتایج این چنینی به دور باشید.

سوالات متداول در رابطه با جراحی زیبایی گوش و پاسخ بهترین دکتر گوش اردبیل

  • آیا آثار بخیه عمل زیبایی گوش دیده می شود؟

از پر تکرار ترین سوالاتی که افراد از پزشک خود می پرسند این است که آیا بعد از عمل جراحی زیبایی گوش اردبیل آثار بخیه بر روی گوش باقی می ماند؟ در پاسخ به این سوال باید بگویم که جراح ، پشت گوش یا خیلی نزدیک به چین های گوش یک برش کوچک و نازک ایجاد می کند و پس از آن به اصلاح فرم گوش می پردازد. پس از آن نیز برش ها را بخیه می زند. بنابراین می توانیم بگویم اثر برش ها در پشت گوش یا چین های آن پنهان است. اما در صورتی که خواهان این هستید که به طور کامل آثار از بین بروند مراقبت های بعد از جراحي زيبايي گوش را جدی بگیرید و پس از آن نیز از کرم های نرم کنند ، مرطوب کننده و از بین برنده اسکار ها استفاده کنید. البته بهتر است در این باره نیز با پزشک خود مشورت نماید.

  • آیا اتوپلاستی بر روی شنوایی تاثیر می گذارد؟

در پاسخ به این سوال پر تکرار باید بگویم که عمل زیبایی گوش بر روی ناحیه خارجی گوش ها انجام می شود ، پس در نتیجه هیچ تاثیری بر روی شنوایی افراد نخواهد داشت و نمی تواند شنوایی را مختل سازد. اما لازم به ذکر است که پس از جراحی زیبایی گوش در اردبیل تا زمان بهبودی کامل ممکن است کمی قدرت شنوایی افراد کاهش یابد که این موضوع نیز طبیعی بوده و پس از گذشت زمان به مرور به حالت اول باز می گردد.

  • آیا نتایج جراحی گوش دائمی می باشد؟

بله ، نتایج عمل زیبایی گوش دائمی بوده و هیچ دلیلی برای این که گوش به حالت اولیه خود باز گردد یا تغییر شکل دهد وجود ندرد. نتایج عمل جراحی زیبایی گوش برخلاف جراحی بینی بلافاصله پس از عمل به وضوح قابل مشاهده می باشد.

  • آیا با انجام عمل گوش می توان گوش ها را کوچکتر کرد؟

همانطور که در طول مقاله به آن اشاره شد ممکن است افراد زمانی که در مقابل آینه قرار می گیرند احساس کنند گوشهایشان خیلی بزرگ یا بیرون زده می باشد و همین موضوع باعث می شود صورت شما نامتناسب به نظر بیاید و اعتماد به نفس شما کاهش یابد. تغییر شکل گوش با استفاده از جراحی زیبایی گوش اردبیل ممکن است موجب تغییر شکل ، کاهش اندازه گوش ها شود تا آن ها را به شکل متقارن و متناسب با فرم چهره افراد در آورد.

  • آیا جراحی زیبایی گوش در دوران بارداری مجاز است ؟

برخی از بانوان در رابطه با انجام جراحی گوش در زمان بارداری دچار تردید بوده و نمی دانند که آیا جراحی بر سلامت فرزند آن ها تاثیر خواهد گذاشت یا خیر ؟ بدون شک هر نوع دارویی که در طی عمل برای بیمار تجویز می شود ، همچون عامل خارجی بر سلامت جنین شما تاثیر گذار است ؛ زیرا پزشک برای انجام اتوپلاستی فرد را بیهوش کرده و آنتی بیوتیک هایی را جهت تسکین درد تجویز خواهد کرد . علاوه بر این باید بدانید که انجام این متد زیبایی پس از بارداری ، محدودیت چندانی را با خود به همراه ندارد ؛ اما بهتر است 3 تا 6 ماه از تولد فرزندتان گذشته باشد تا بدن آمادگی کامل را برای ترمیم و ریکاوری خود داشته باشد .